Nieuw bij De Stoof: laddercompetitie

26 maart 2024

Wil je wat vaker een wedstrijdje spelen of oefenen voor de competitie? Zoek je een maatje om mee af te spreken? Wil je leden van jouw club uitdagen en steeds beter worden in tennis? Doe dan mee met de laddercompetitie! Je kan het zien als soort clubkampioenschappen. Maar dan op een laagdrempelige manier en je kiest zelf een speelmoment waarop het jou uitkomt. Je speelt alleen tegen leden van De Stoof.

Hoe werkt het?
De Club Ladder is een wedstrijdvorm waarin spelers elkaar uitdagen voor een officiële wedstrijd en daarbij steeds ‘hoger op de ladder’ komen. Je kan zowel enkel- als dubbelspel ladders spelen. Onze leden met de hoogste ‘ranking’ staan onderaan. Als je wint, ga je een plekje omhoog en als je verliest, naar beneden. We hebben vier ladders: DE, HE, DD, HD vanaf 17+.

Je kunt elkaar uitdagen via de Clubapp. Om je in te schrijven, ga je in de app naar ‘spelen’, kies je voor ‘wedstrijden’ en daar zie je de knop ‘Ladder’ staan. Kies de ladder waarin je wilt meedoen en druk op de knop ‘inschrijven’. Vervolgens zie je de leden die je kunt uitdagen in beeld.

Let op: als jullie samen een moment hebben uitgekozen om de strijd aan te gaan, moeten jullie nog wel de baan reserveren in het afhangsysteem! De wedstrijd mag dus maximaal een uur duren.

We starten voor het eerst met deze clubcompetitie in dit voorjaar. De competitie start op 1 april en loopt tot 1 oktober. Inschrijven is vanaf nu mogelijk. Van 1 oktober tot 1 april 2025 loopt de tweede laddercompetitie.

We hopen op veel aanmeldingen en veel sportieve wedstrijden! Heb je vragen, neem dan contact op met een van de bestuursleden.

Nieuwscategorieën