Algemene informatie competitie

Senioren

Alle Stoofleden boven de 17 jaar kunnen deelnemen aan verschillende  officiële KNLTB competities die in verschillende periodes in het jaar worden aangeboden: voorjaar, zomer en najaar. Er is  aanbod op elk niveau. Aan bepaalde soorten zijn ook leeftijdscategorieën gekoppeld, zoals 17+, 35+, 50+.Je kunt singelen of dubbelen (damesdubbel, herendubbel, gemengd dubbel).

Je neemt altijd deel in een vast team van 4-8 mensen en speelt tegen teams van andere verenigingen, zoveel mogelijk in de buurt.

De meeste competities duren 6-8 weken, waarbij je één keer per week een dag of een avond speelt.

Er is een aparte competitie voor tennissers die in de categorieen 8 en 9 spelen. Prima voor starters om ervaring op te doen.

Enkelpartijen worden volgens het best of 3 sets systeem gespeeld, maar de dubbelwedstrijden spelen volgens het verkorte systeem: een matchtiebreak ipv een derde set. Voor de 8 & 9 competitie, alsook voor de Zomeravondcompetitie geldt compact spelen. 50+ wedstrijden spelen op tijd (1 uur).

De verenigingscompetitieleider (VCL) is verantwoordelijk voor de organisatie en coordinatie van alle officiële KNLTB competities. Bij De Stoof is dat Wolfert Cijvat. Bij hem kun je terecht met vragen: [email protected].

Wintercompetitie

Sinds 2018 is er ook de mogelijkheid voor mannen om winter"competitie" te spelen van begin november tot eind maart. Dit is geen officiele KNLTB competitie, maar wedstrijden die worden georganiseerd door LTC De Stoof en LTC De Schenge. Er doen meestal maar liefst 11 teams mee. Er wordt afwisselend op de banen van De Schenge in Arnemuiden en De Stoof in Koudekerke gespeeld.

Er is ook een informele wintercompetitie voor dames, die op maandagmiddag gespeeld wordt.

Ook junioren kunnen competitie spelen. Zie onder het kopje "Jeugd".

Aanmelden

Zodra de inschrijving voor een bepaalde competitie open is krijgen alle leden hiervan bericht via email. Zorg dus dat het secretariaat altijd op de hoogte is van je emailadres. Ook wordt de informatie op de website en de clubapp geplaatst.