Parkreglement

Er gelden een aantal regels bij De Stoof. Daarvoor is een Parkreglement opgesteld - zie PDF. Daarin staat o.a. hoe je een baan kunt reserveren, welke regels er gelden voor het spelen op onze tennis-rood banen en hoe het werkt om iemand te introduceren.

Roken is buiten toegestaan, maar het gehele park is rookvrij als er jeugdleden spelen.

Er staat geen gedragscode in het parkreglement. Op De Stoof gaan we er van uit dat iedereen zich fatsoenlijk gedraagt.

Er gelden speciale regels voor het spelen in de winter. Zie de PDF "Spelen op tennisrood banen in de winter".

Wij vragen wel extra aandacht voor het reserveren en vegen van de banen. Om ongelijke slijtage en afname van de speelkwaliteit van de banen te voorkomen, vragen wij onze leden elke maand een andere baanindeling aan te houden bij het reserveren van de banen. De indeling maken we aan het einde van elke maand bekend voor de nieuwe maand.

Voor het vegen gelden de volgende regels:
- Na het spelen, altijd de baan vegen, behalve als de baan nat is;
- Sleep het net vanuit de zijkant in overlappende cirkels naar het centrum van de baan;
- Neem ook het stukje naast de baan en achter de baseline mee;
Zo zorgen we er met elkaar voor dat de infill tijdens het spelen naar buiten wordt gelopen en door het vegen weer terug op de baan komt. Bedankt namens de baancommissie.

190122_Spelen op tennisrood banen in de winter.pdf 231212__Parkreglement.pdf