Dagtoernooien

De Stoof organiseert een aantal keren per jaar een dagtoernooi. Hieronder informatie over de verschillende toernooien.

Goede doelen Toernooi

Een keer per jaar staat staat er een tennistoernooi op de kalender van De Stoof, waarvan de opbrengst naar een Goed Doel gaat. Tot 2020 was dit doel altijd alleen de Roparun, maar vanaf 2020 kunnen er ook andere Goede Doelen worden gesteund.

De Roparun is een estafetteloop van meer dan 500 kilometer van Parijs en Hamburg naar Rotterdam waarbij mensen, in teamverband, een sportieve prestatie leveren om op die manier geld op te halen voor mensen met kanker. Het motto van de Roparun is daarom ook: “Leven toevoegen aan de dagen, waar vaak geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven”.

In 2018 haalde het toernooi ruim 900 euro op voor het goede doel. In 2019 werd het toernooi niet gehouden.

Er worden alleen dubbels en mixen gespeeld. Zodra de datum bekend is en de inschrijving open wordt dit op de clubapp en de website vermeld.

Dinsdagtoernooitjes

Tijdens de zomermaanden organiseert De Stoof een aantal keer een open dinsdagtoernooitje. Dat betekent dat ook spelers van andere verenigingen mee kunnen doen. Er worden op zo'n dag vier dubbel-of mixwedstrijden gespeeld van één uur. Je geeft je bij voorkeur op samen met een partner.

Het schema en informatie hoe je je kunt opgeven wordt elk jaar aangekondigd op de clubapp en de website.

Ladiesnight

Eén keer per jaar, meestal eind augustus, wordt er een open toernooidag georganiseerd voor de dames. Er worden alleen dubbelpartijen gespeeld. Je geeft je bij voorkeur op samen met een partner. Tot slot is er altijd nog een gezellige modeshow. Hou de aankondiging in de gaten op deze website of de clubapp.

Zeeuwse slag

“De mannen van de Stoof” (herendubbels 55+) organiseerden in september 2013 een ontmoetingsdag/reünie met hun tegenstanders uit de Voorjaarscompetitie van 2013. Die vierkamp werd het begin van “de Zeeuwse Slag”, de jaarlijkse ontmoetingsdag/reünie van “de mannen van de Stoof” en hun tegenstanders uit (inmiddels) diverse competities en toernooien. Dit tennisevenement is op uitnodiging en er is dus geen open inschrijving.